Sunday, May 2, 2010

Nurich Prostarid Tablet


60 tablets x 0.25g = RM115.00

Formulasi Herba untuk Menyelesaikan Masalah Golongan Lelaki
Menggabungkan kebaikan ekstrak herba Saw Palmetto, Bee Pollen, Radix Astragalus Membranaceus Extract dan Arctostaphyllos Uva Ursi untuk:

  • Melancarkan aliran ketika membuang kencing.
  • Membantu golongan lelaki yang mempunyai masalah seksual.
Cara Pengambilan: 2-3 tablet sehari.

Klik di sini untuk Sijil Halal

APA KATA PAKAR TENTANG SAW PALMETTO???



SAW PALMETTO

Viagra, Tongkat Ali, Maca, Kopi, Tadalafil dan Steroid. Ini adalah antara nama-nama bahan yang terkenal sebagai alternative medicine untuk membantu dalam menyelesaikan masalah-masalah berkaitan system peranakkan dan organ seksual lelaki dan perempuan.

Namun, pernahkah anda mengenali SAW PALMETTO? Dan tahukah anda khasiat-khasiatnya??

Bagi yang pernah mendengar atau membaca tentang SAW PALMETTO, anda mungkin tertanya-tanya, benarkah SAW PALMETTO mampu membantu dalam masalah BPH, keguguran rambut, penyakit berkaitan fungsi zakar dan banyak lagi? Artikel ini mungkin member anda satu gambaran jelas tentang SAW PALMETTO.


Apa itu Saw Palmetto?

Saw Palmetto adalah sejenis pokok dari jenis sawit kecil yang dipanggil Serenoa repens. Ia selalu dijumpai tumbuh semulajadi di sepanjang selat di Tenggara Amerika Syarikat. Saw Palemtto menghasilkan bunga dan beri merah kehitaman. Extract Saw Palmetto dihasilkan dari extract berinya. Beri Saw Palemetto ini amat kaya dengan Asid Lemak dan Phytosterols. Berinya diambil dari pokoknya dan di keringkan. Extract Saw palmetto terhasil apabila beri ini dilarutkan di dalam pelarut seperti hexane atau ethanol.


Kegunaan Saw Palmetto Yang Pelbagai

Saw Palmetto sudah digunakan selama berabad sebagai punca makanan dan juga sebagai tumbuhan medical. Kajian terkini mendapati ia amat berkesan dalam menghalang dan menyembuhkan penyakit pembengkakkan prostat (benign prostatic hyperplasia - BPH), kebotakkan dan masalah-masalah kelakian yang lain. Malah juga baik untuk wanita.


Supliment Hebat Untuk Prostat

Saw Palmetto adalah meditasi yang ulung sebagai supliment untuk mengekalkan kesihatan dan fungsi kelenjar prostat dan saluran kencing. Ia mempunyai sitosterol yang telah terbukti dalam kajian, mampu mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Banyak ahli terapi merawat BPH yang membuatkan prostat membengkak dan membesar.

Dalam satu kajian menunjukkan, dari 15 ujikaji atas pesakit BPH, 14 daripadanya menunjukkan kesan Saw Palmetto yang mengkagumkan. Saw palmetto bukan saja mengurangkan rasa sakit pesakit BPH, malah mengsifarkan simptom pesakit BPH. Reaksi dan keaktifan Saw Palmetto ini lebih kepada penyembuhan dari sekadar placebo kepada pesakit. 14 kajian ini menunjukkan bahawa Saw Palmetto mengurangkan Nocturia, iaitu keperluan untuk bangun malam untuk kencing, 25% lebih efektif dari mana-mana jenis placebo.

Saw Plametto juga dikaji dengan membandingkannya dengan dadah (ubat) Finasteride. Finasteride selalu dinamakan dengan pelbagai jenis nama seperti Proscar, Propecia, Fincar, Finpecia, Finax, Finast, Finara, Finalo, Prosteride, Gefina, dan Finasterid IVAX.
Kajian ini menunjukkan Saw Palmetto dan Finasteride mempunyai kesan positif yang sama dalam menegah simpton urinari dan melawaskan kencing. Cuma, Saw Palmetto mempunyai kelebihan kerana tidak meninggalkan risiko kesan sampingan tidak seperti Finasteride.


Saw Palmetto Menghalang Keguguran Rambut

Saw Palmetto amat berguna dalam merawat sejenis penyakit keguguran rambut dan kebotakkan dipanggil androgenic alopecia, iaiatu kebotakkan berpatern.

Keguguran rambut adalah disebabkan dihydrotestosterone (DHT). Apabila enzyme 5-alpha-reductase, yang dijumpai dalam kulit kepala bertindak balas dengan hormon testosterone, DHT akan terbentuk. DHT menggangu operasi normal penumbuhan rambut yang seterusnya menyebabkan keguguran rambut. Secara teorinya, jika DHT dinyahkan dari tindak balas ini, maka keguguran rambut dapat dielakkan.

Saw Palmetto mampu menghalang hormon testosterone dari berubah ke DHT. Justeru, saw Palmetto mampu menyelesaikan masalah keguguran rambut ini.


Saw Palmetto Menyelesaikan Masalah Jerawat

Oleh kerana Saw Palmetto mampu mengurangkan kadar DHT dalam darah, maka sekaligus Saw Palmetto menjadipenghalang kepada pembentukkan jerawat. Ini kerana DHT adalah penyumbang utama pembentukkan jerawat.


Saw Palmetto Membantu Pembesaran Buah Dada

Oleh kerana Saw Palmetto menyekat pembangunan hormon testosterone dan DHT dalam badan, maka berlaku ketidak seimbangan tahap hormon diantara hormon testosterone and estrogen di dalam badan wanita dan sekali gus menyebabkan pembesaran buah dada wanita.

Khasiat Bee Pollen

  1. Meningkatkan IQ, Mencegah serangan kanser
  2. Impotent, menoupouse, ketidaksuburan
  3. Triglicerida, Arthritis, Diabetes.
  4. Tekanan darah tinggi.
  5. Anemia,Asthma.
  6. Merangsang pembuluh kapilari yang lemah.
  7. Diet, penyakit tukak lambung
  8. Gangguan prostat.
  9. Varicose veins.



No comments: